Dette nettstedet bruker javascript. Hvis du aktiverer javascript blir brukeropplevelsen bedre.

Test av Subaru Forester Hybrid

Subaru Forester Hybrid på fjellvei
Subaru presenterte sin nye Forester Hybrid i Latvia. Ifølge Broom har bilen vokst litt i alle retninger. Den har fått mye nytt utstyr og et videreutviklet 4x4-system. Den 2-liters bensinmotoren på 150 hestekrefter, jobber sammen med en elmotor som yter 16,7 hk. Den nye hybriden er ikke ladbar, men Subaru lover redusert drivstofforbruk med inntil 11%.

Subaru Forester har vært en stor suksess i mange år, blant annet på grunn av sin gode fremkommelighet med Subarus fremragende firehjulstrekksystem og gode bakkeklaring. Satsningen på hybrid er også viktig i det norske markedet.

På motorveien gir den nye Forester Hybrid et positivt førsteinntrykk. Den er mer komfortabel enn forrige modell, og har bedre støydemping og ligger godt på veien, pga lavt tyngdepunkt. I standardutstyret inngår permanent symmetrisk firehjulstrekk, lineartonic automatgir, boxer-motor, og EyeEight førerassistanse og adaptiv cruisekontroll, som gir tryggere kjøring. EyeSight sørger bl.a. for at bilen bremser automatisk hvis det skulle komme en syklist ut i veibanen. I vinterpakken inngår varme i rattet, alle seter og sidespeil. Både førersetet og passasjersetet foran har elektrisk 8-veis justering. Bilen har også nøkkelfritt låsesystem med start/stopp-knapp.

Forester ble grundig testet i en relativt krevende offroadløype i de latviske skoger. Det er her Forester virkelig kommer til sin rett. Bakkeklaringen på 22 cm er viktig her. Subaru har også forbedret sitt 4×4-system, samtidig som at støtdemperne sørger for at bilen «sluker» huller og ujevnheter i veien og drar seg ubesværet frem i ulendt terreng. Den kommer opp og frem nesten over alt, så enten du bor

Bilen kommer til Norge i november.

 

Les hele testen her

Footer