Dette nettstedet bruker javascript. Hvis du aktiverer javascript blir brukeropplevelsen bedre.
Bilverksted
Vårt mål er å gi deg den beste kundeopplevelsen - og gjøre deg svært fornøyd.
Finn Kemi
Servicemarkedssjef mekanisk avd. Oslo

Verksted

Verkstedbestilling  Kontakt meg

Kvikkservice – service på bilen mens du venter

Birger N. Haug tilbyr nå kvikkservice for alle Nissan elbiler (Leaf, e-NV og Evalia) samt andre modeller fra Nissan som er ett og to år gamle. Servicen gjennomføres på inntil 1,5 time og kundene kan gjerne vente i våre lokaler mens bilen er på service.

Gratis kaffe og trådløst nett

Jobb mens du venter på at bilen din skal bli klar! Vi tilbyr gratis trådløst nett. Ønsker du heller å lese ferske aviser og nyte en kopp kaffe så tilbyr vi dette også.

Ingen ekstra kostnader

Kvikkservice koster tilsvarende det ordinær service koster og du betaler dermed ikke noe ekstra for vår raske behandling. Husk at dette kun gjelder for service og kan ikke kombineres med andre jobber. Vi gjør også oppmerksom på viktigheten av å møte opp 10 minutter før avtalt tid. Ved forsinket oppmøte kan du risikere å miste timen din.

Dette må du vite om kvikkservice:

  • Gjelder Nissan Leaf, Nissan e-NV og Nissan Evalia (1-5 år gamle)
  • Gjelder andre Nissan-modeller (1-2 år gamle)
  • Gjelder kun service, kan ikke kombineres med andre jobber
  • Husk å møte opp 10 minutter før avtalt tid.

 

Bestill kvikkservice

1.   SERVICE-/VEDLIKEHOLDSPROGRAM

Med riktig og regelmessig vedlikehold holder du bilen i god stand og bidrar til at den holder seg godt i verdi. Et komplett service- og garantihefte der alt vedlikehold står registrert er også viktig for prisen når du skal bytte bil. Vær påpasselig med å følge bilens serviceintervaller, det er viktig for driftssikkerheten og en forutsetning for opprettholdelse av bilens fabrikkgaranti. Er bilen din noen år gammel har vi serviceprogrammer tilpasset eldre biler. Birger N. Haug AS sender ut serviceinnkallinger basert på historikk og forventet kjørelengde med forslag til tidspunkt til alle våre kunder.

Det gjør at du kan være sikker på at din bil er i de beste hender hvis du velger et av våre verksteder. La derfor våre kompetente mekanikere ta hånd om din Nissan eller Subaru. Jevnlig vedlikehold sikrer også at bilen din beholder maksimal ytelse, driftssikkerhet og økonomi. Et komplett servicehefte-/garantihefte fra et merkeverksted, der alt vedlikehold står registrert, er også viktig for verdien når du skal selge bilen.

Birger N. Haug ønsker at du som Nissan- eller Subaru-eier skal få et problemfritt bilhold. For å sikre dette, får alle våre ansatte grundig opplæring både via Nissan og Subaru sentralt, men også gjennom vårt eget kompetanse- og opplæringssystem.

2.    EU-KONTROLL/PERIODISK KJØRETØYKONTROLL (PKK) 

Alle personbiler skal inn til Periodisk Kjøretøykontroll (EU-kontroll) fire år etter førstegangs registrering og deretter annethvert år. Kontrollen omfatter 84 punkter for å sikre at bilen oppfyller sikkerhets- og miljøkravene som gjelder.
Som kunde hos Birger N. Haug AS får du innkalling/påminnelse fra oss, men du har selv ansvaret for at bilen blir kontrollert og godkjent innen fristen. Eventuelle mangler må utbedres før den blir godkjent. Bestill tid hos oss straks du får innkallingen, så rekker du alt innen fristen som gjelder.

Sjekk når din bil skal ha EU-kontroll her

3.    VEDLIKEHOLD OG RUST

Vinteren er en belastning for bilen din, ikke glem det ytre vedlikeholdet. Mange er flinke til å sette bilen inn på verksted for service- og vedlikehold, men ikke alltid like flinke til å vaske bilen. Både lakk og understell må holdes rent.

Det brukes mye salt på veiene i Norge, og sammen med annen forurensning er dette en stor belastning for lakk og understellsdetaljer på bilen. I veibanen ligger det også partikler som asfalt, tjære, rustpartikler (piggstøv) og annen forurensning. Dette er forurensning som virvles opp og fester seg til lakken og understellet. Hvis piggstøv får lov til å sitte i lakken over tid vil den kunne tære gjennom lakken og lage rustblemmer.

Dersom du benytter maskinvask ofte, bør bilen også poleres ofte. Et godt råd er å polere bilen minst to ganger i året, eller ved behov. Glem ikke å underspyle bilen for å vaske vekk salt og annen forurensning. Hvis ikke dette blir gjort vil understellsdetaljer kunne ruste, og man kan risikere blant annet at bremser setter seg.

Når en stein treffer bilen er det ikke til å unngå at det lages et spor i lakken. Dette må fylles med lakk, slik at det ikke oppstår rust i såret. En lakkstift i bilens farge kan kjøpes hos Birger N. Haug.

4.   STEINSPRUT

Ikke vent til ruten sprekker, men reparer den med en gang kostnadsfritt.

Om du har delkasko eller kasko kan Birger N. Haug reparere ruten for deg kostnadsfritt. Ditt forsikringsselskap vil dekke dette uten egenandel og du vil ikke få noe bonustap eller andre kostnader.

Størrelsen og plasseringen av steinspruten er avgjørende for om den kan repareres. Kan den repareres, blir ruten så god som ny og vil ha gjenopprettet sin styrke.

Vi tar kommunikasjonen med forsikringsselskapet ditt. Det eneste du trenger å gjøre er å fylle ut et skjema hos oss ved innlevering av bilen.
Tips ved steinsprutskade i frontruten:

Sett en liten tapebit (gjennomsiktig) over steinspruten så snart du oppdager den og behold den på frem til utbedring. Da vil du oppnå et enda bedre resultat.

Er ruten sprukket eller knust, bytter vi den for deg mot egenandelen du har på forsikringen din.
Vi ordner alle papirene og du kan være trygg på at ruten blir skiftet forskriftsmessig.

5.   VEDLIKEHOLD MELLOM SERVICE

Oljeskift

Vi har i de senere år sett at vedlikeholdsintervallene har økt og det er derfor viktigere enn noen gang at service og vedlikehold gjøres etter fabrikkens anbefalte program. Dette vil bidra til å holde både drivstoffutgifter og miljøpåvirkning så lav som mulig.

Jevnlig vedlikehold vil gi motoren lengre levetid, bedre driftssikkerhet og ikke minst sørge for at du har fulle rettigheter når det gjelder garanti. Birger N. Haug bruker i dag kun helsyntetisk olje på alle nyere biler. Dette gjør vi fordi den har en bedre kvalitet og kan brukes hele året.

Vi anbefaler å peile oljen med jevne mellomrom og se at den ligger mellom maksimum og minimum.

Gjør du alt vedlikehold som er anbefalt, er dette din forsikring for at bilen skal fungere frem til neste service.

Ønsker du et problemfritt bilhold over tid, anbefaler vi bruk av originale deler fra Nissan og Subaru. Slik opprettholder du driftssikkerheten og kvaliteten på bilen din.

6.   KLIMAANLEGG

Med våren og sommeren startes gjerne klimaanlegget i bilen igjen. Dersom dette ikke har vært startet med jevne mellomrom kan det komme ubehagelig lukt i kupeen.

Hvis du opplever dette problemet i bilen din, kontakt en av Birger N. Haug sine avdelinger og bestill rens/behandling av klimaanlegget. Dette kan gjerne gjøres i forbindelse med vanlig teknisk vedlikehold.

Bilens klimaanlegg øker komforten og sikkerheten for sjåføren og passasjerene. Trivsel i bilen, stabil temperatur og fuktighet påvirker bilførerens konsentrasjon og yteevne. Det er derfor viktig at airconditionanlegget virker slik det skal før du legger ut på turer i varmen.

BIRGER N. HAUG  5+  FOR BILER ELDRE ENN 5 ÅR

Birger N. Haug  5+ er spesialtilpasset service og vedlikehold for eldre biler over 5 år til gunstige priser, utført av godt erfarne mekanikere på Nissan.

Opplev fordelen med et merkeverksted som følger opp bilen iht. produsentens anbefalinger for å sikre god driftssikkerhet.

Gunstige priser ved behov for skifte av for eksempel bremseklosser, bremseskiver og registerreim.

NEDENFOR KAN DU SE HVILKE SERVICEPROGRAMMER SOM TILBYS DIN BIL:

Økonomiservice
Pris
Økonomiservice bensinkr. 2.590,-
Økonomiservice+ bensinkr. 4.995,-
Økonomiservice dieselkr. 2.990,-
Økonomiservice+ dieselkr. 5.600,-

FASTE PAKKEPRISER 5+

Bremseklosser forankr. 1.940,-
Bremseklosser bakkr. 1.940,-
Bremseklosser og bremseskiver forankr. 5.110,-
Bremseklosser og bremseskiver bakkr. 5.110,-

FASTE PRISER FOR BILER 5+

Skifte av bremsevæskekr. 1030,-
Skifte av registerreimkr. 7.140,-
Periodisk kjøretøykontroll (EU-kontroll)kr. 750,-
Periodisk kjøretøykontroll sammen med servicekr. 400,-
Etterkontrollkr. 400,-
4-hjuls justering/kontroll i kombinasjon med servicekr. 1.790,-

BIRGER N HAUG 5+ FOR BILER ELDRE ENN 5 ÅR.

Birger N Haug 5+ er spesialtilpasset service for eldre biler over 5 år til gunstige priser, utført av godt erfarne mekanikere på Subaru.

Opplev fordelen med et merkeverksted som følger opp bilen iht. produsentens anbefalinger for å sikre god driftssikkerhet.

Gunstige priser ved behov for skifte av for eksempel bremseklosser, bremseskiver og registerreim.

NEDENFOR KAN DU SE HVILKE SERVICEPROGRAMMER SOM TILBYS DIN BIL:

Økonomiservice
Pris
Økonomiservice bensinkr. 2.590,-
Økonomiservice+ bensinkr. 4.995,-
Økonomiservice dieselkr. 2.990,-
Økonomiservice+ dieselkr. 5.600,-

FASTE PAKKEPRISER 5+

Priseksempel Subaru Forester:

Bremseklosser forankr. 2.200,-
Bremseklosser bakkr. 2.200,-
Bremseklosser og bremseskiver forankr. 6.200,-
Bremseklosser og bremseskiver bakkr. 6.200,-

FASTE PRISER FOR BILER 5+

Skifte av bremsevæskekr. 1030,-
Skifte av registerreimkr. 5.950,-
Periodisk kjøretøykontroll (EU-kontroll)kr. 750,-
Periodisk kjøretøykontroll sammen med servicekr. 400,-
Etterkontrollkr. 400,-
4-hjuls justering/kontroll i kombinasjon med servicekr. 1.790,-

Birger N. Haug er godkjent av Statens Vegvesen til å utføre EU-kontroll/periodisk kjøretøykontroll (PKK). Formålet med kontrollen er å gi en tryggere og mer miljøvennlig bilpark.

Periodisk kjøretøykontroll (PKK) gjøres hvert annet år på alle biler til og med 3 500 kg totalvekt, fra fjerde år etter at bilen første gang ble registrert.

Du må selv følge med og avtale tid slik at kjøretøyet blir kontrollert og godkjent i tide. Vi anbefaler at du er tidlig ute med timebestillingen. Kjøretøyet risikerer å bli avskiltet dersom kontrollen ikke er gjennomført innen fristen.

Birger N. Haug AS er ansvarlig for at resultatet av kontrollen rapporteres til Statens vegvesen. Du har krav på en kopi av kontrollseddelen slik at du har en dokumentasjon for gjennomført kontroll.

Sjekk når din bil skal ha EU-kontroll her

På de aller fleste nyere biler er det mulig å koble ut muligheten for at nøkkelen som er kommet bort kan brukes.

Vi tar alle bestillinger av nøkler og andre låsrelaterte deler svært seriøst. Dette er viktig for å forhindre at uvedkommende får tilgang til bilen din. Av sikkerhetsmessige årsaker gjelder følgende prosedyre for bestilling av nøkkel:

  • Personlig oppmøte på en av våre avdelinger
  • Gyldig legitimasjon må fremvises sammen med vognkort
  • Forhåndsbetaling av nøkkel/lås

SERVICEAVTALER

Hos Birger N. Haug er vi opptatt av at din bil skal være en trofast partner på din vei. For å sikre optimal drift av bilen er det viktig å ta service i henhold til serviceprogrammet, i tillegg må man også reparere eventuelle feil og mangler når de oppstår. Vi har kompetente teknikere og dyktige mekanikere her hos Birger N. Haug, alle klare for å ivareta ditt behov.

Kort om serviceavtaler:
For å gjøre bilholdet ditt så enkelt og forutsigbart som mulig, har vi satt sammen 3 forskjellige servicepakker, Hvit, Sølv og Gull. Gjelder for biler fra 1 til 5 år og opp til 100.000km.

Kjøpt sammen med bilen får du en rabatert pris. I tillegg sikrer du deg mot fremtidige prisjusteringer som igjen sørger for forutsigbarhet ift. dine kostnader.

  • HVIT:   Standard service
  • SØLV: Standard service + låne bil ved service + 24t mobilitetsgaranti
  • GULL: Som sølvavtale + vedlikehold inkludert slitedeler

Utfører du service på din Nissan eller Subaru hos Birger N. Haug, er din garanti vårt ansvar. Du kan være trygg på at jobben blir gjort i henhold til fabrikkens krav og spesifikasjoner. Vi har ekspertisen, det rette utstyret og bruker kun originale eler.

NISSAN GARANTI

Nybilgaranti  5 år/100 000km garanti (det som måtte inntreffe først)*

Vi forventer at du vil ha glede av din Nissan i mange år. Derfor er garantiperioden på hele 5 år/100 000km for defekter som skyldes fabrikasjonsfeil.

For at bilen skal være dekket av denne garantien må den være kjøpt hos en norsk Nissan-forhandler og førstegangsregistrert i Norge etter 1.1.2011. Det må være utført service i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram for at garantien skal gjelde.
FRI NISSAN VEIHJELP ER INKLUDERT VED GARANTIREPARASJONER I BILENS GARANTIPERIODE. 

Lakk- og rustgaranti:

Din Nissan er også beskyttet av 3-års lakkgaranti og 12-års rustgaranti.

Se forøvrig garanti- og serviceheftet for fulle vilkår for garantien.

*Nissan varebiler har 5 år/160 000 km garanti (unntatt e-NV200)

SUBARU GARANTI

Nybilgaranti 5 år/100 000km garanti (det som måtte inntreffe først)*

Lakkgaranti
3 års garanti gis mot overflatekorrosjon og lakkskader som er forårsaket av material- og /eller produksjonsfeil.

Garanti mot gjennomrusting
12 års garanti mot uforutsett gjennomrusting på bilens karosseriflater dersom dette skyldes material-/eller produksjonsfeil.

Det kreves at de vanlige vedlikeholdsintervallene overholdes og at det i forbindelse med disse tas en karosseriinspeksjon minimum en gang i året.Det gjøres oppmerksom på at Subaru-modeller av eldre årgang enn 2004, har 6 års garanti mot gjennomrusting.

Nissan og Subaru gir omfattende garantier på såfremt bilen er importert av Nissan Nordic Europe eller Subaru Norge og levert av en godkjent Nissan- eller Subaru-forhandler. Garantien følger bilen dersom bilen skifter eier i garantitiden.

  • Forbrukerkjøpsloven gir rett til reklamasjon i følge lovens lengste frist som er 5 år for forbrukerkjøp.
  • Garantien gjelder ikke forbruksdeler.
  • Eier/bruker av bilen plikter å vedlikeholde bilen etter serviceintervallene som er angitt i Service- og garantiheftet.

Nissan Veihjelp er laget for å sikre at alle reiser med Nissan får en «happy ending”. Over alt der vi har autoriserte Nissan-forhandlere i Europa, kan du nyte godt av 24/7-dekning, 365 dager i året, til og med på ditt eget språk! Alt dette inkluderes i bilens 5 år/100 000km garanti. Både garantiberettigede havarier og trafikkulykker er dekket av tjenesten. Her er en oversikt over hva som er inkludert:

OVERSIKT

• 24-timersveihjelp, 365 dager i året, på ditt eget språk
• Alternativ transport
• Overnatting
• Leiebil / erstatningsbil
• Tauing av bilen
• Videre reise, du kan fortsette din ferd uten unødvendig stopp
• Assistanse ved mekanisk havari
• Assistanse ved f.eks punktering, tom for drivstoff eller hvis du har låst deg ute

HVA SOM INNGÅR I NISSAN VEIHJELP

HOVEDTJENESTE

Hovedtjenesten i Nissan Veihjelp inkluderer reparasjon på stedet og/eller tauing til nærmeste Nissan-forhandler. Hvis kjøretøyet har vært innblandet i en ulykke eller dersom det har vært tauet til Nissan-forhandleren på hjemstedet, tilbys kun Hovedtjeneste.

TILLEGGSTJENESTE

Hvis årsaken til hendelsen er garantiberettiget havari som ikke kan repareres av den forhandleren der bilen ble tauet inn samme dag, og dette ikke er Nissan-forhandleren på hjemstedet, er du berettiget til Nissan Veihjelp tilleggstjeneste.

Hvis bilen kan repareres i løpet av 3 arbeidsdager, hjelper Nissan deg på en av følgende måter:

• FRI OVERNATTING PÅ HOTELL: Nissan Veihjelp tilbyr fri hotellovernatting i ventetiden for fører og passasjerer. Hotellet er 3-stjerners eller tilsvarende, inkludert frokost.

• ALTERNATIV TRANSPORT: Transport hjem og retur for å hente bilen din. Nissan Veihjelp ordner med transport for sjåføren og passasjerene hjem i taxi for reiser på inntil 50km, togbillett på første klasse hvis tilfellet finner sted mer enn 50 km hjemmefra, eller flybillett på økonomiklasse hvis tilfellet finner sted mer enn 1000 km hjemmefra Retur for å hente den reparerte bilen innvilges kun for føreren ved bruk av samme type transport.

• ERSTATNINGSBIL: Erstatningsbilen for å fortsette reisen, er en leiebil av tilsvarende klasse som kundens egen bil.

Dersom kjøretøyet ikke kan repareres og gjøres tilgjengelig innen 3 arbeidsdager, vil kjøretøyet og dets passasjerer bli transportert hjem eller til hjemstedets forhandler.

HVORDAN FÅ NISSAN PAN EUROPE VEIHJELP

Dersom det inntreffer omstendigheter som du mener omfattes av Nissan Veihjelp og du ønsker å benytte denne servicen, kan du ringe grønt nummer 815 56 232. Dersom dette nummeret ikke er tilgjengelig når du ringer fra utlandet eller på grunn av andre tekniske problemer, kan du ringe nødnummeret +47 815 56 232.

Ha alltid nødnummeret (grønt nummer) lett tilgjengelig.

Vennligst hold følgende informasjon klar til den som svarer hos Nissan Veihjelp:

• Kjøretøyets registreringsnummer (se vognkort)
• Kjøretøyets modellbetegnelse og understellsnummer (se vognkort)
• Dato for førstegangs registrering av kjøretøyet (se vognkort)
• Hva som er problemet og hvor du befinner deg
• Navnet på forhandleren som solgte deg bilen (se Service-/Garantihefte)
• Ditt navn og telefonnummer.

BEGRENSNINGER: Nissan Veihjelp dekker og/eller betaler bare for service utført eller godkjent av den som yter Nissan Veihjelp. Hendelser som oppstår ved deltakelse i konkurranser, rally og billøp dekkes ikke av Nissan Veihjelp. Den som yter servicen har rett til å avbryte servicen dersom hendelsen skyldes overlagt handling eller utpreget mangel på aktsomhet fra fører eller passasjerer. Nissan Veihjelp dekker ikke kostnader som kunden normalt ville dekket selv ved reise, som f.eks drivstoff, forsikringer, tollavgifter, parkeringsavgifter, måltider osv. Hotellopphold, transport hjem og retur, samt leiebil avhenger av tilgjengelige ressurser og omfattes av lokale forskrifter. Nissan Veihjelp er ikke ansvarlig for feil eller uhell under utførelse av sine forpliktelser som skyldes utenforliggende omstendigheter (force majeure).

Footer