FAQ Kategorier

FAQ Kategorier
  • All
  • Leiebil (18)
  • Bruktbil (11)
  • Verkstedtjenester (10)
  • Skade (5)

Hva er fordelen med dynamisk lastbalansering?

Dynamisk lastbalansering tar hensyn til at strømmen til en husholdning er begrenset og at forbruket varierer i løpet av døgnet. Den optimaliserer automatisk billadingen ut fra det totale strømforbruket og gir maksimal utnyttelse av ledig kapasitet i huset. Produktet er enten integrert i laderen eller installeres i sikringsskapet.

Jeg har problemer med Nissan-appen - kan dere hjelpe meg?

Du kan finne svar på de vanligste spørsmålene om Nissan-appen hos Nissan. Der kan du også få hjelp på telefon, chat og epost.

Hvodan vet jeg hvilken størrelse hundebur jeg skal ha?

Hundeburets lengde skal være fra halespiss til snute ganger 1.1, og bredden hundens brystlengde ganger 2.5 (dette slik at hunden komfortabelt skal kunne snu seg inni buret. Høyden skal være til toppen av hundens hode når den står normalt oppreist.

Hva slags betalingsmuligheter tilbyr dere?

Hos oss kan du betale med kort, vipps (alternativ gjennom nøkkeldrop-automat) eller med handlekonto fra Santander. Handlekonto kan du lese mer om her.

Gjelder moms kun på nye biler?

Toppmoms på elbil gjelder kun på nye biler samt importbiler som blir førstegangsregistrert i Norge (også brukte importbiler). Det tilkommer ikke moms på norskregistrerte bruktbiler.

Hvilke elbiler får ikke moms?

Alle elbiler med en prislapp under 500.000 kroner er momsfrie.

Hvordan påvirker det bilen jeg har i bestilling?

Hvis du har bestilt bil som du får levert i 2022 vil du ikke bli påvirket av momsen. Er det derimot levering i 2023 og bilen koster over 500.000 kroner må du betale toppmoms.

Blir det dyrere å kjøpe elbil?

Ja, fra 1. januar 2023 vil elbiler som har en pris på over 500.000,- bli dyrere enn i dag fordi det innføres toppmoms.

Regler for lading av bil for de som bor i sameie

Ny lovtekst i eierseksjonsloven vedtatt 29. mai 2017:

"Eierseksjonsloven § 25 første ledd tredje og fjerde punkt skal lyde: En seksjonseier kan med samtykke fra styret anlegge ladepunkt for elbil og ladbare hybrider i tilknytning til en parkeringsplass seksjonen disponerer, eller andre steder som styret anviser. Styret kan bare nekte å samtykke dersom det foreligger en saklig grunn".

Hvor ofte burde man ta service på bilen?

For nye biler som fortsatt er innenfor nybilgaranti, må man ta service etter produsentens satte intervaller for at garantien skal gjelde. Dette intervallet varierer fra produsent til produsent, men er vanligvis hvert år eller et visst antall kilometer. Du kan lese mer om garanti på de forskjellige merkenes hjemmesider. For biler som er utenfor garantitid er det også viktig å ta jevnlig service for at det skal fortsette å være trygt å kjøre bilen. Du kan lese mer om service og våre tilbud for nye og eldre biler her.

Hvor mye koster EU-kontroll?

EU-kontroll koster kr 1390,-

Når må jeg ta EU-kontroll?

Biler med tillatt totalvekt under 7500 kg (de fleste personbiler og varebiler) må ha godkjent EU-kontroll innen fire år etter førstegangsregistrering.  Etter det må du ta EU-kontroll hvert andre år. Her kan du sjekke fristen på bilen din.

Hvilke regler gjelder for lading av elbil?

Fra 1. juli 2022 er det normen NEK 400:2022 og kapittel 722 "Forsyning av elektrisk kjøretøy" som er gjeldene ved lading av elektriske kjøretøy.

Her er noen hovedpunkter:

  • Ved installasjon av ny kurs for billadning må det nå monteres en ladestasjon, alternativer som før eksisterte med stikkontakter og industrikontakter er nå fjernet
  • Allment tilgjengelige ladeuttak skal være Type2 kontakt
  • Kravet til dedikert kurs er videreført, men hvis det skal monteres et nytt ladepunkt i en eksisterende frittliggende garasje kan dette monteres på eksisterende kurs, med noen forbehold. Dette gjør det enklere å montere en ladestasjon uten å måtte grave ned ny kabel etc.
  • Lading på vanlig stikkontakt (Schuko) er lovlig ved privat bruk, men skal være beskyttet med et overstrømsvern på 10A og jordfeilbryter Type B, samt dedikert kurs.
  • Individuelt jordfeilvern med merkeutløsestrøm ≤ 30 mA.: jordfeilbryter Type B eller kombinasjon med Type A/F og utstyr for detektering av DC feilstrømmer (6mA)
  • Diverse overganger kan ikke benyttes, med unntak hvis det samsvarer med anbefalingene til produsenten av utstyret og det elektriske kjøretøyet
  • Skjøteledning skal ikke benyttes

Hvor fort går hurtiglading?

Det er mange faktorer som påvirker hastigheten til lading av elbil på hurtiglader:

  • Kapasiteten til ladestasjonen – En 50 kW ladestasjon leverer i praksis opptil 45 kW så sant bilen kan ta det imot. Når batteriet nærmer seg full kapasitet, vil mengden strøm som tas imot være betydelig lavere.
  • Det finnes også lynladestasjoner som kan levere fra 150 til 350 kW. Her vil du imidlertid oppleve at bilen begrenser inntaket vesentlig i forhold til lynladerens maksimumskapasitet.

  • Kapasiteten til bilens batteri – Det kan gå like raskt å lade et stort som et lite batteri, det er ladehastigheten til bilen det kommer an på og kan være forskjellig fra modell til modell avhengig av teknologien som benyttes i batteriene.
  • Temperatur – Hastigheten på hurtigladingen er svært følsom for temperatur, det være seg batteriets eller utetemperaturen. Et kaldt batteri har økt indre motstand, så det vil være mer tidkrevende å lade bilen en kjølig vinterdag enn midt på sommeren.
  • Batteristatus – Et nesten tomt batteri som i tillegg holder god driftstemperatur vil gi maksimal ladehastighet, mens et batteri som nettopp har passert et ladenivå på 80 %, kan bruke like lang tid på de siste 20 % som den brukte på de første 80 %. Av den grunn er det god ladeskikk å avslutte hurtigladingen ved 80 %.

Hvor mye koster det å lade elbil hjemme?

Prisene for strøm varierer gjennom året og fra leverandør til leverandør, og dermed varierer også ladekostnaden.

Har man til eksempel en bil med batterikapasitet på 50 kWt og strømmen koster kr 2,- pr kWt blir prisen for en fullading kr 100,-

50 kWt x 2,- kr pr kWt = 100,- kr

Kan jeg lade elbil hjemme med stikkontakt?

Det er ikke lenger lov å montere ny, egen 220V stikkontakt for lading. Har man allerede en stikkontakt som tilfredsstiller kravene kan denne fortsatt benyttes. Les mer under "Hvilke regler gjelder for lading av elbil?"

Hva koster hurtiglading?

Prisene for hurtiglading varierer fra leverandør til leverandør. Noen leverandører tar betalt pr kWt og noen pr min. Det lønner seg å tegne abonnement hos de største leverandørene for de beste prisene.

Hvordan er verditapet på elbil i forhold til fossilbil?

Elbiler har nok et lavere verditap enn fossilbiler da denne drivlinjen er mest populær i det Norske markedet. Modelltype og km. stand er vel så viktige faktorer.

Hvor mye kan levetid på batteriet tape seg innenfor garantitiden?

Batteriet i elbiler har vist seg å ha lenger og bedre levetid enn antatt. Garantien er at batteriet skal ha minimum 70 % av maks kapasitet, ved utløp av garantien.

Hva er prisforskjellen i drift mellom elbil og fossilbil?

Elbiler har rimeligere takster i de fleste bomstasjoner, men differansen varierer. Forsikring er hovedsakelig priset etter type bil og eiers historikk og ikke drivlinje på bilen.

Hvor mye taper elbilens rekkevidde seg på vintertid?

Det er avhengig av temperatur, kjørestil og topografi, men man kan regne med mellom 10 og 30 % reduksjon.

Er WLTP rekkevidden reell, hvor langt kommer jeg egentlig?

Den er reell men kan avvike positivt eller negativt avhengig av temperatur, kjørestil og topografi.

Hvor mye koster det å lade elbilen hjemme?

Det koster strømprisen inkludert nettleie pr. kW/t ganger antall kW/t som du lader batteriet med. Strømprisen, størrelsen på bilens batteri og % av dette som skal lades, gir riktig indikasjon.

Hva kan dere utføre på dropin?

Vi tar dropin kl. 09-11 og kl. 12-14. Dette gjelder nøkkelbatteri, pæreskift og vindusviskere. Kontakt kundesenteret i forkant for mer informasjon (tlf 400 10 400).

Bilen varsler at nøkkelbatteri må byttes, må jeg bestille time ?

Nei, du trenger ikke time for dette. Vi tar dropin kl. 09-11 og kl. 12-14.

Utfører dere reparasjon/skifte av frontrute?

Ja, det gjør vi. Vi bruker kun frontruter som er tilpasset bilens sikkerhetssytemer og kalibrerer også alle kamera og sensorer som har behov for dette ved ruteskift. Time bestilles her  (https://service.bnh.no/) eller på telefon 400 10 400.

Jeg har mistet min nøkkel, hvordan bestiller jeg ny?

Nøkkel bestilles ved personlig oppmøte, husk vognkort og legitimasjon.

Jeg venter på en del, hvordan vet jeg at den har kommet?

Du får et leveringsestimat ved bestilling av del, så vil du motta en SMS når delen har ankommet lager. Ved delebestillinger med lang leveringstid sender vi deg ukentlig oppdatering.

Hvordan er prisene deres sammenliknet med konkurrenter?

Vi bruker prisverktøy fra våre leverandører for å sikre lik og konkurransedyktige priser.

Hva skjer når jeg leverer tilbake leasingbilen?

Før tilbakelevering av bilen, vil Birger N. Haug foreta en takst og en gjennomgang av bilen sammen med deg. Dersom bilen har fått skader, har unormal slitasje, mangler service(er) eller verdien på bilen på annen måte er blitt forringet, vil dette bli belastet deg. Det samme gjelder kostnader for reparasjoner som kunne vært dekket av garantien.

Hva må jeg huske når jeg leverer leasingbilen?

Huskeliste for den dagen du skal levere bilen:
- Bilen din skal leveres inn rengjort utvendig og innvendig med både sommer- og vinterhjul.
- Hjulsett som ikke ble vurdert under taksten vil bli vurdert ved innlevering av bilen.
- Ta med alle papirer du har til bilen, inkl. vognmappe hvis denne ikke allerede ligger i bilen.
- Ta med løst tilbehør som følger bilen, f.eks. ekstra hjulbolter, ladekabler, NAVI-brikke ol.
- Ta med alle nøkler som følger bilen (normalt to sett) og evt. fjernbetjeningsnøkler (forvarmer).
- Ta med bagasjeromskjuler.
- Ta med refleksvest og varseltrekant.
- Rydd bilen for personlige eiendeler.
- Ta ut bombrikken og overfør den til din nye bil.
- Husk å vaske bilen så vi kan utføre en mottakskontroll.

Hvordan bestiller jeg prøvekjøring?

Bestill på nett eller ta kontakt med butikken du ønsker å prøvekjøre hos.

Hvor kan jeg hente ut bilen?

Bilen hentes ut hos forhandleren du kjøpte bilen av.

Hva gjør jeg hvis bilen stanser på veien?

Du har gratis veihjelp og assistanse alle årene i nybil-garantitiden, så fremt at du følger serviceintervallene på kjøretøyet.

Hvem melder fra til forsikringsselskapet?

Vi vil ordne forsikringen med selskapet du benytter.

Hva hvis jeg lurer på noe etter kjøpet?

Bare ta kontakt med selgeren eller kundesenteret vårt, så bistår vi gjerne!

Hva er leveringstid på bilen?

Selger vil følge deg opp i forhold til utlevering. Da avtaler dere et utleveringstidspunkt som passer dere begge.

Er det noe jeg må godkjenne?

Et par dager før utlevering, vil du få tilsendt en salgsmelding via Statens vegvesen. Du må da logge deg inn og godkjenne denne, slik at vi får registrert bilen på deg.

Hva gjør jeg med bombrikken jeg har i dag?

Du kan enten logge deg inn på Fremtind sine nettsider og endre kjøretøy eller ringe direkte til Fremtind, så omregistrerer de brikken for deg.

Hva må jeg huske på ved innbyttebilen?

Du vil få tilsendt en epost med alt du må huske på når du kommer inn med innbyttebilen. Det er blant annet:

• Bilen din skal leveres inn med både sommer- og vinterhjul. Hjulsettet som ikke var med på takst blir nå vurdert.
• Bilen din blir avregistrert og overført til oss, husk vognkort del 2.
• Ta med BankID brikke eller BankID mobil for avregistrering av bil hos Statens Vegvesen.
• Ta med alle papirer du har til bilen, samt vognmappe hvis denne ikke allerede ligger i bilen.
• Ta med løst tilbehør som skal følge bilen, f.eks. ekstra hjulbolter, ladekabler ol.
• Ta med alle nøkler som skal følge bilen (normalt to sett).
• Ta med bagasjeromsskjuler/hattehylle.
• Ta med navigasjons-CD/-DVD.
• Ta med refleksvest og varseltrekant.
• Rydd bilen for personlige eiendeler.
• Ta ut eventuell bombrikke og overfør den til ny bil.
• Husk å vaske bilen så vi kan utføre en mottakskontroll

Hvordan foregår betaling?

Betalingen kan gjøres på to måter. Ved finansiering vil du få tilsendt låne/leasing-dokumenter elektronisk. Ved egenkapital eller kontant betaling, vil du få tilsendt mail med betalingsinformasjon. Betalingen gjøres et par virkedager i forkant av utleveringen.

Blir bilen mindre verdt etter en skade?

Når vi reparerer bilen din etter skade er den tilbake til samme styrke, sikkerhet og holdbarhet som før skaden. Vi reparer ihht fabrikantens anvisninger og dokumenterer stegene i prosessen.

Har dere spotrepair, ruteskift, pdr, rep. av frontlykter osv.?

Ja, vi har egne avdelinger som har spesialisert seg på dette og vil alltid tilby det dersom det er mulig.

Får jeg takst i forkant?

En fullstendig takst krever at bilen demonteres slik at vi får full oversikt og vil ikke kunne sendes i forkant. Taksten brukes normalt for at ditt forsikringsselskap skal godkjenne jobben.

Må jeg reise til dere for å vise skaden?

Nei, det kan du gjøre med vår funksjon «registrer skade».

Jeg har fått en skade, skal jeg ta det på forsikringen?

Der det er en motpart anbefaler vi alltid at det skrives skademelding og meldes forsikring.
Husk at en skade kan se liten ut, men likevel være omfattende. Det ser man først når alt er demontert. Meld det inn til forsikring og be oss om pris før vi starter, så kan du velge.

Forespørsel gjennom bnh.no/bilutleie

Vår responstid er normalt ett døgn. Ved forespørsel utenfor normal kontortid besvares henvendelsen påfølgende virkedag.

Avbestillingsgebyr

Frist for avbestilling er senest 24 timer før avtalt hentetidspunkt. Avbestillingsgebyr er 20 % av avtalt leiesum, eller minimum kr. 250,-. Alle bestillinger er bindende.

Forsikringsleie – hvor lenge kan jeg ha leiebilen?

Hvis du har leiebil ifm at din egen bil er på verkstedet og forsikringen din dekker leiebil, så bestemmes hvor lenge du kan ha leiebil ut fra forsikringsavtalen din. For å ha krav på leiebil må du ha mottatt skadenummer i din sak. Dette fås når du melder skaden – du kan da også be om informasjon ifm dekning på leiebil. Forsikringsselskapet er de som betaler for leien og dekningen bestemmer hvor lenge, og hvor stor, leiebil du kan ha. Om du henter ut leiebil før verkstedet har begynt på bilen din og/eller beholder leiebilen etter dine inkluderte dager er brukt opp vil overskytende kostnad dekkes av deg – om ikke annet er avtalt. Bompasseringer og drivstoff dekkes av deg.

Fritak for bompasseringer

BNH Bilutleie har ikke mulighet til å søke om fritak for bompasseringer for våre leiebiler, for leier lenger enn 20 dager må du ta kontakt med BNH Bilutleie for hjelp til bytte av bombrikke.

Når kan jeg hente og levere leiebilen?

Leiebil kan hentes innenfor våre åpningstider som er mandag til fredag kl 07:00 – 17:00 (i høytider kan andre åpningstider gjelde). Leie vil gjelde fra reservert hentetidspunkt og teller leiedøgn pr 24 t fra da. Om bil ikke er reservert på forhånd vil leie gjelde fra hentetidspunkt, men vær obs på at tilgjengelighet da kan variere. Ved levering etter 24 t etter klokkeslettet for henting vil nytt leiedøgn påløpe. Ved levering utenom åpningstid blir leiebil registrert som innlevert følgende virkedag. NB. leietaker er ansvarlig for bilen frem til registrert innlevering.

Viltpåkjørsel

Om du har kjørt på vilt eller andre dyr er det viktig at du tar kontakt med politiet umiddelbart. De vil håndtere saken videre med Viltnemda. Dette har relevans ifm forsikringsbetingelser og utbedring av eventuelle skader på leiebilen. Det er naturligvis viktig at det fylles ut skademelding så fort som mulig.

Glasskade

Steinsprang eller hendelser som forårsaker hakk eller sprekk i ruta vil medføre en egenandel på 3000,- dersom ruten må byttes. Om du har fått en skade i frontruten ber vi deg ta kontakt med oss snarest. Enkelte skader vil kunne utbedres langt rimeligere om man reparerer de før de utvikler seg.

Skader og egenandel

Ved uhell eller ulykke må skademelding fylles ut. Skademelding finner du i hanskerommet på alle våre leiebiler. Om det er en motpart innblandet må begge fylle ut skademelding. Hvis motpart er ansvarlig vil egenandelen falle bort. Om ingen motpart har meldt ansvar, eller det ikke er noen, vil det påløpe en egenandel. Kostnaden vil bestemmes ut fra kontraktsfestet egenandel og/eller skadens omfang/kostnad. Se leiebetingelser her for mer informasjon.

Kan vi være flere sjåfører på leiebilen?

Ja, det er ikke noe problem. Så lenge alle sjåfører har gyldig førerkort er dette uproblematisk for oss, men vær obs på at det er du som leietaker (som har signert leiekontrakt) som står som ansvarlig om noe skulle skje.

NB: Øvelseskjøring er ikke tillatt.

Jeg skal levere elbilen min på verkstedet og ønsker el-leiebil

Vi er gledelig behjelpelige med å gi deg tilsvarende, eller annen ønsket biltype, når du måtte trenge det, men gi gjerne beskjed om ditt leiebilbehov ved bestilling av verkstedtime. Om det er under en uke fra du bestiller leiebil kan vi ikke garantere ønsket biltype og bil, men vi er fleksible og løser det meste!

Bompasseringer og drivstoff

Leiebilen utleveres med full tank. Om bilen ikke er fylt opp ved innlevering belastes leietaker 20 % av drivstoffkostnad i servicegebyr. Elbiler leveres med minimum 75 % SOC. Lavere batterinivå blir belastet med 150,-.  Bompasseringer generert under leieforholdet vil belastes.

Hvor langt kan jeg kjøre?

I utgangspunktet er det inkludert inntil 50 km pr leiedøgn. Dvs. du kan kjøre 50 km x antall leiedøgn under leieforholdet ditt. Overkjørte km belastes med kr. 2,- pr km. Ved andre leieforhold kan andre betingelser forekomme. Inkludert km vil være spesifisert på din leiekontrakt.
Vi besvarer gjerne forespørsler fra deg om du har behov for å kjøre lengre.

Kan man kjøre i utlandet med leiebilen?

Ja, men med enkelte begrensninger. Gi oss beskjed om hvor du ønsker å kjøre i forkant. Vær obs på at dette kan gi uforutsette kostnader ifm inkludert kjørelengde og bompasseringer.

Er det lov å øvelseskjøre med leiebilen?

Nei, det er dessverre ikke tillatt å benytte våre leiebiler til øvelseskjøring.

Jeg fikk en annen bil enn den jeg reserverte

Vi bekrefter en bilstørrelse når du booker bil og vi kan også bekrefte spesielle egenskaper som automatgir eller 4×4. Innenfor disse kriteriene må vi levere, men fleksibiliteten i bilparken vår er viktig, derfor kan det inntreffe at du får en annen modell enn det du så for deg da do booket. Du vil aldri bli tilbudt en mindre bil uten avtale på forhånd.

Jeg har innlevert leiebilen, men ikke fått tilbake depositum

Ved utlevering av leiebilen kortreservasjon, se punkt over! Når leiebilen er innlevert må vi vente minimum 3 dager før vi kan avslutte kontrakten og belaste ditt kort. Dette er fordi det er litt treghet i systemet med innlesning av bompasseringer. Når kontrakten avsluttes blir kortreservasjonen slettet og depositum frigjort. Normalt kan dette ta 5 virkedager. Dersom vi har belastet et beløp som er over avtalt leiesum eller forhåndsreservasjon har dette en sammenheng med tilleggsutgifter knyttet til leieforholdet som sådan. Dette kan skyldes manglende drivstoff, overkjørte kilometer eller uforutsette bompasseringer. Skulle det oppdages skader etter innlevering vil vi uansett ta kontakt med deg.

Hvorfor foretar vi kortreservasjon?

Ved utlevering av leiebil foretar vi en kortreservasjon på ditt bank- eller kredittkort. Vi reserverer en sum (leiekostnad + depositum). Dette er ikke en belastning, men en preautorisasjon for at vi skal kunne belaste leiekostnad og eventuelt drivstoff og bompasseringer etter endt leieforhold. Depositumets størrelse bestemmes av type leieforhold.

Hva kreves for å leie bil?

For å leie bil må du ha gyldig førerkort og et bank- eller kredittkort (VISA/Mastercard). Det er ingen nedre aldersgrense, men fører må ha hatt førerkort i minimum 2 år. Egne vilkår for Birger N. Haugs kunder.

Våre verkstedtjenester

Når du har kjøpt bil hos oss vil du få et varsel når det nærmer seg tid for service. Vi tar service på alle merker og har tilpasset service også for eldre biler. Dersom du skulle ha behov for andre verkstedtjenester så har vi et stort tjenesteutvalg. Hos oss får du alt til bilen din på ett sted. Les mer om våre verkstedtjenester.

Hva skjer etter at jeg har fått bilen?

Noen dager etter at du har fått bilen din vil salgskonsulenten som solgte deg bilen kontakte deg på telefon for å høre om alt er i orden. Det er viktig for oss at du er svært fornøyd og vi setter stor pris på dine tilbakemeldinger. Du vil derfor også motta en spørreundersøkelse som vi håper du tar deg tid til å svare på.

Kan bilen leveres hjem til meg?

Vi kan levere bilen hjem til deg!  Unntak kan forekomme dersom du bor på en adresse hvor det ikke er mulig å komme til for en stor lastebil. Gjennom våre samarbeidspartnere kan vi tilby markedets beste betingelser på transport.

Hvor raskt kan jeg få bilen?

Normalt kan vi levere bilen på dagen.

Registrering av bilen

Birger N. Haug er Autoreg-forhandler sertifisert av Statens Vegvesen, og hjelper deg å få bilen registrert på dagen.

Kan jeg kjøpe forsikring hos dere?

Vi tilbyr noen av markedets beste forsikringer gjennom våre samarbeidspartnere If, Gjensidige, Tryg og Enter. Vi har merkeforsikringer slik at du får den forsikringen som passer best til akkurat den bilen du kjøper.

Hvordan får jeg lån?

Vi tilbyr inntil 100 % finansiering gjennom vår samarbeidspartner Santander Consumer Bank. Normalt vil en lånesøknad behandles raskt og oftest mens du venter. Dette gjør at betaling og utlevering av bilen kan skje raskt. Har du en innbyttebil så kan dette brukes som en egenkapital slik at lånekostnadene blir lavere. Våre salgskonsulenter vil hjelpe deg med lånesøknaden.

Er det garanti på bruktbiler?

Alle våre Premium-biler leveres med minst 1 års garanti. Biler under fem år leveres med gjenstående fabrikkgaranti. Bilene i denne kategorien har servicehistorikk og leveres med tilstandsrapport.

Velger du å kjøpe en Outlet-bil vil du være omfattet av kjøpsloven i større grad enn om du hadde kjøpt bilen av en privatperson, noe som gir deg en ekstra trygghet. Les mer om Outlet.

Hva gjør jeg med den bilen jeg har i dag?

Vi tar gjerne bilen din i innbytte. Alder og antall kilometer har ingenting å si. Med våre ulike konsepter innen bruktbil har vi plass til alle! Dersom du allerede er i kontakt med en av våre salgskonsulenter vil vedkommende hjelpe deg med en verdivurdering av bilen. Dersom du ikke har kommet så langt kan du fylle ut skjemaet så blir du kontaktet av en medarbeider.

Jeg vurderer å kjøpe ny bruktbil, hvor starter jeg?

Å kjøpe ny bil trenger ikke å bety at bilen er helt ny fra fabrikk. For de aller fleste er det både mer lønnsomt og et smartere valg å kjøpe en bil som allerede har gått litt på veien.  Vi har brukte biler fra alle merker og prisklasser. Vi har valgt å dele inn bruktbilene våre i tre kategorier; PremiumOutlet og Elbil. Her finner du vårt store utvalg av bruktbiler. Våre salgskonsulenter gir deg råd og veiledning i å finne en bil som passer deg og dine behov.

Når bør jeg ha nye dekk til bilen min?

Ved vanlig bruk (rundt 15.000 km. kjøring i året) bør man bytte dekk etter ca 6 år. Hos oss sjekker vi mønsterdybden på dekkene når vi skifter, slik at du alltid er sikker på at hjulene er klare for veien.

Hva gjør jeg når jeg har fått skade på bilen?

Når kan man senest endre/ avbestille verkstedtime?

Du kan endre eller avbestille time 24 timer før innleveringstidspunkt. Dette kan du gjøre her eller ringe oss på 40010400.

Jeg skal selge bilen min, hva skjer med serviceavtalen?

Serviceavtale følger bilen, og må utføres hos BNH.

Hvordan kan jeg vite om bilen min er klar?

Dersom du ikke har avtalt et spesifikt tidspunkt for henting får du en SMS om bilen er klar til henting før kl 16.00, alle biler er ferdig til 16.00 om ikke annet er avtalt.