Både bilen og forhandleren sier gjerne i fra til deg når det er på tide å ta service. Men det er ditt ansvar som bileier å sørge for at det blir utført i tide.
11-03-22

Bileiers ansvar - hva bør du gjøre?

Ta service i tide - oppretthold garantien

For å oppretteholde nybilgarantien på bilen er det viktig at service blir utført innen fristen. Her er det to viktige parametere man må forholde seg til; bilens alder og antall kjørte kilometer. Som en tommelfingerregel skal man gjennomføre service en gang pr. år. Kommer du til å kjøre mer enn oppgitt kjørelengde for garanti før det har gått ett år må service gjennomføres før dette inntreffer. Intervallene som gjelder for din bil finner du i serviceheftet. Du finner også mer informasjon i vår artikkel om garanti.

Ta varsler på alvor

Dersom det skulle dukke opp varsler på dashbordet anbefaler vi at du finner ut av hvorfor. Det meste finner du svar på i instruksjonboken som følger med bilen. Er du usikker kan du ta kontakt med vårt kundesenter på 400 10 400 eller kundesenter@bnh.no.

Ta ekstra godt vare på bilen med bilpleie

Det er alltid lurt å ta ekstra godt vare på bilen slik at man reduserer verditapet. Vi anbefaler regelmessig vask og bilpleie.