Birger N. Haug følger situasjonen med corona-viruset tett. For å ivareta våre kunder og ansatte har vi iverksatt, og iverksetter tiltak kontinuerlig, basert på gjeldende anbefalinger fra nasjonale og kommunale myndigheter.
27-01-22

Corona-tiltak hos Birger N. Haug

Alle våre verksteder holder åpent

Bilen er spesielt viktig i en tid der man oppfordres til å unngå offentlige kommunikasjonsmidler og myndighetene har derfor definert vår verkstedvirksomhet som samfunnskritisk viktig.  Vi oppfordrer kunder som ikke er berørt av sykdom eller karantene, til å komme til oss som vanlig. Vi har etablert strenge smitteverntiltak og har berøringsfri inn- og utlevering av bil på verksted. Det er etablert omfattende desinfiseringsrutiner tilknyttet kontaktflater på bil og nøkkel.

Se våre åpningstider

Alle våre butikker er åpne 

I tillegg til at vi igjen kan ønske våre kunder velkommen tilbake til våre butikker, tilbyr vi digital visning av bil. Ta kontakt med oss så tilpasser vi og finner løsninger som passer best for deg, med strenge smittevernstiltak.

Finn kontaktinfo til våre selgere her

 

GENERELLE TILTAK

  • Vi overvåker situasjonen og følger myndighetenes retningslinjer
  • Vi holder større fysisk avstand og benytter munnbind
  • Desinfisering av alle kontaktflater i våre kundeområder gjøres hyppig
  • Hånddesinfisering er tilgjengelig i våre kundeområder
  • Desinfisering av bilens kontaktflater og nøkler
  • Det er implementert reisebegrensninger og pålagt karantene for ansatte som har vært på utenlandsreise
  • Ansatte som kan jobbe hjemme benytter hjemmekontor

Registrering av besøkende

  • Alle kunder oppfordres til å registrere sitt besøk på QRONA
  • Enkel og rask registrering ved bruk av smarttelefon og vipps
  • Data lagres i hht personvernloven i 14 dager, og utleveres til myndigheter kun ved et eventuelt smitteutbrudd

TILTAK SALG

For kunder som skal hente ny bil

  • Desinfisering av bilens kontaktflater og nøkler vil gjøres før utlevering
  • Vi oppfordrer deg til å se tilsendt video i forkant av utlevering, og forberede spørsmål for å redusere tiden for utlevering (gjelder Nissan LEAF og Hyundai KONA/IONIQ)
  • Vi benytter munnbind og ved gjennomgang av bilens funksjoner vil du sitte inne i bilen, og selger stå utenfor slik av vi holder anbefalt avstand

For kunder som skal prøvekjøre ny eller brukt bil

  • Desinfisering av bilens kontaktflater og nøkler vil gjennomføres før prøvekjøring
  • Vi benytter munnbind og holder anbefalt avstand

TILTAK VERKSTED 

For kunder som skal ha bilen på verksted

  • Ved innlevering av bil tilbyr vi deg å levere nøkler i nøkkelinnkast
  • Vi benytter hansker og desinfiserer kontaktflater og nøkler før utlevering
  • Ved befaring av bil benytter vi munnbind og hansker og holder anbefalt avstand

For kunder som skal kjøpe deler

Vi tilbyr forhåndsbestilling av deler med avtale om henting. Ta kontakt for avtale.

Oslo 23 24 41 00 eller deloslo@bnh.no
Asker og Bærum 67 15 40 00 eller delrud@bnh.no
Vøyenenga 67 17 16 00 eller delvoyenenga@bnh.no
Drammen 32 24 15 00 eller deldrammen@bnh.no
Follo 64 00 23 70 eller delfollo@bnh.no
Lillestrøm
63 80 44 00 eller dellille@bnh.no  
Gardermoen 63 94 96 60 eller kundeservice.gardermoen@bnh.no

For kunder som skal melde inn skade

  • Vi oppfordrer våre kunder til å melde skade på vårt skadeskjema på nett slik at man unngår personlig oppmøte for befaring

KONTAKT

Vi er tilgjengelige på telefon, chat, sms og epost som vanlig for de som ikke har anledning til å besøke oss.

Kontakt våre avdelinger

Kundesenter kundesenter@bnh.no 400 10 400

 

Vi ser frem til å se deg og vil sørge for at du får den gode servicen du ellers er vant til å få hos oss.

Kjør pent og ta vare på hverandre.

Lars Borger Hansen
Administrerende direktør