Har du vært uheldig?

Har du vært uheldig og fått en skade på bilen din? Vi reparerer både større og mindre skader. På skadesenteret hos oss kan du føle deg trygg på at bilen din blir reparert i henhold til lovverk og bilfabrikantenes krav, og at den blir like trygg som før uhellet var ute. Vi er spesialister på Nissan, Hyundai, Subaru, BYD, MG,  Maxus, Isuzu og Tesla. I tillegg reparerer og lakkerer vi også alle andre merker.

Vi står klare til å hjelpe

De som jobber på skadeavdelingen hos oss er faglærte og har jevnlige kurs for å holde seg oppdatert og sikre at vi alltid kan levere høy kvalitet. Vi har topp moderne utstyr som gjør at vi kan utføre alle typer bilskader når uhellet først er ute. I tillegg til å levere originalglass er vi også Glassdrive-partner og leverer kvalitetsglass som garanterer samme kvalitet som originalen.

Store skader

De aller fleste større skader går via ditt forsikringsselskap. Vi er avtalepartner med alle kjente forsikringsselskap og gjør prosessen enkel for deg. Alle bilskadereparasjoner krever presisjon og kompetanse. Nye avanserte biler krever i tillegg kalibrering og riktig verktøy.

  • Vi tar den tekniske delen av dialogen med forsikringsselskapet
  • Vi har høye interne kvalitetskrav
  • Vi gjør skadeprosessen enkel for deg som kunde
  • Spotrepair

    Noen skader er store og noen er små. Dersom skaden er liten kan løsningen være en liten reparasjon. Det er ikke alltid behov for å rette og lakkere hele overflaten av f.eks støtfangeren hvis ett hjørne er skadet.

    Dette er spotrepair

  • Bedre for miljøet, mindre skiftning av deler.
  • Vi retter og lakkerer kun der skaden er.
  • En revne i plasten på en støtfanger betyr ikke at den må skiftes. Vi sveiser plasten sammen igjen.
  • Vi kontrollerer alltid at det ikke er skade på sikkerhetsdetaljer eller konstruksjoner
  • Parkeringsbulk

    En bulk uten skade gjennom lakken kan i mange tilfelles utbedres med PDR som står for Paintless Dent Repair. Dette er en metode for å massere ut bulken med spaker fra innsiden eller med sugekopp fra utsiden.

    Dette gjør vi

  • Kostnadseffektiv utbedring.
  • Bedre for miljøet, mindre skiftning av deler og lakkering.
  • Lykter

    Matte frontlykter gir dårligere lys og kan medføre at bilen ikke blir godkjent på EU-kontroll.

    Vi hjelper deg

  • Utbedres uten skift av deler
  • Vil kunne kreve rebehandling etter noen år.
  • Resten av det gamle belegget slipes ned og vi påfører en polymerbasert voks.
  • Oppretting og lakkering

    Vi garanterer for din sikkerhet. En bil som er reparert hos oss er like trygg som før den ble skadet.

    Vi hjelper deg

  • Radarer og annet utstyr blir kalibrert etter fabrikantens anvisninger
  • Vi tar oss av takst og dokumentasjon til selskapet (ikke skademelding)
  • Steinsprut i rute

    Steinsprut i rute kan medføre redusert sikt og gi mangel på EU-kontroll. Det er stor risiko for at ruten sprekker opp ved temperaturforandringer eller vridninger i karosseriet.

    Vi hjelper deg

  • Kan utbedres kostnadsfritt ved kasko/delkasko.
  • Sett på steinsprutplaster for å unngå at skaden forverres.
  • Lim under trykk sprøytes inn i skaden og forsegler.
  • Steinsprut i lakk

    En liten steinsprut i lakken kan gi en stor rustblemme, og salting av veier fremskynder dette. Lakken kan flasse ved f.eks bruk av trykkspyler. Forstørrer man en steinsprut ser den ut som et lite krater gjennom lakklagene og ned til stålet/aluminiumen.

    Hvorfor reparere?

  • Påføring av tett lakklag vil gjøre at man unngår rust og flassing.
  • Skifte av rute

    Frontruten er en del av bilens selvbærende konstruksjon og det er derfor svært viktig at denne skiftes ved skader.

    Vi hjelper deg

  • Vi kalibrerer sensorene i ruta etter skift
  • Egenandel ved skift på forsikring.
  • En slitt rute blir ikke dekket og regnes som slitedel.
  • Registrer skade

    Forsikring

    Har du fått en større skade på bilen kan det fort bli dyrt. Mange lurer på om det er mer lønnsomt å å få reparert skaden selv når uhellet først er ute eller om de skal benytte forsikring. De aller minste selvforskyldte skadene kan i noen tilfeller lønne seg å betale selv. Ved alle andre skader anbefaler vi deg å kontakte forsikringsselskap ditt og melde inn skaden. I tilfeller der du har en motpart i skadesaken, anbefaler vi alltid å melde inn skaden, uansett størrelse. Dersom det i ettertid av reparasjonen viser seg at prisen for reparasjon ble lavere enn forventet, er det fremdeles fullt mulig å betale ut hele skaden selv og unngå eventuelt bonustap på forsikringen.

    Har du leasingbil?

    Når du skal levere leasingbilen tilbake til oss går vi gjennom bilen for å sjekke den for skader. Vi trekker deg ikke for normal slitasje, men utbedring av bulker og riper kan fortsatt bli kostbart. Det kan være en god idé å be oss om et uforpliktende pristilbud på utbedring av skader, før du skal levere bilen tilbake etter at leasingperioden har gått ut. I flere tilfeller kan du spare opp mot 70 % i forhold til en ordinær reparasjon.

    Reparasjon av småskader til en fornuftig pris

    Vi har kompetansen og verktøyet som trengs for å utbedre skader på en effektiv måte til lav pris. I mange tilfeller kan småskader utbedres i sammenheng med en service, hjulskift eller periodisk kjøretøykontroll (EU-kontroll). Reparasjoner av småskader er mer miljøvennlig enn ordinær reparasjon, da disse krever lavere forbruk av lakk og annet forbruksmateriell. Vi utbedrer skader på alle biler uavhengig av merke.

    Reparasjon av eldre biler

    Vårt eget 5+ program er utviklet for å ta vare på biler som er fem år eller eldre. Vi tenker alternativt og økonomisk for å kunne gi deg en reparasjon som både er rimelig, og samtidig oppfyller dine forventninger til kvalitet.

    Har skaden skjedd? Vi hjelper deg!

    1

    Meld skaden til forsikringselskap

    a) Kontakt forsikringsselskapet ditt for å registrere skaden. NB! Husk å notere skadenummeret. b) Skriv skademelding og send den til forsikringsselskapet.

    Last ned skademeldingsskjema

    2

    Registrer skaden hos oss

    Dette kan gjøres på to forskjellige måter: a) Registrer skaden her (krever ikke verkstedbesøk). b) Bestille time til forhåndstakst ved en av våre skade-verksteder (Oslo eller Rud). Husk og ha skadenummer tilgjengelig.

    Registrer skade

    3

    Time for reparasjon

    a) Vi kontakter deg for å avtale time og vi bestiller nødvendige deler. (Normal leveringstid på deler er 5-15 virkedager). b) Alle våre avdelinger kan ta i mot alle merker for skadereparasjoner. Vi avklarer behovet for leiebil og bestiller denne. Leiebilen henter du hos oss. Husk førerkort og bankkort (for bompasseringer etc.)

    Se våre verksteder

    4

    Taksering og reparasjon av skaden

    a) Bilen demonteres og vi sender takst til forsikringsselskapet ditt. b) Vi kontakter deg for å estimere reparasjonstid og avklarer skadeomfanget.

    Mer om forsikring

    5

    Hente bilen

    Vi kontakter deg på telefon eller SMS og informerer om eventuell egenandel eller faktura som skal betales når bilen hentes.

    6

    Hjelp oss å bli bedre

    I etterkant av besøket sender vi deg en kundeundersøkelse. Vi jobber kontinuerlig for å opprettholde vårt mål om at du skal være svært fornøyd. Vi håper derfor du tar deg tid til å svare på undersøkelsen.

    Ofte stilte spørsmål

    Blir bilen mindre verdt etter en skade?

    Når vi reparerer bilen din etter skade er den tilbake til samme styrke, sikkerhet og holdbarhet som før skaden. Vi reparer ihht fabrikantens anvisninger og dokumenterer stegene i prosessen.

    Har dere spotrepair, ruteskift, pdr, rep. av frontlykter osv.?

    Ja, vi har egne avdelinger som har spesialisert seg på dette og vil alltid tilby det dersom det er mulig.

    Får jeg takst i forkant?

    En fullstendig takst krever at bilen demonteres slik at vi får full oversikt og vil ikke kunne sendes i forkant. Taksten brukes normalt for at ditt forsikringsselskap skal godkjenne jobben.

    Må jeg reise til dere for å vise skaden?

    Nei, det kan du gjøre med vår funksjon «registrer skade».

    Jeg har fått en skade, skal jeg ta det på forsikringen?

    Der det er en motpart anbefaler vi alltid at det skrives skademelding og meldes forsikring.
    Husk at en skade kan se liten ut, men likevel være omfattende. Det ser man først når alt er demontert. Meld det inn til forsikring og be oss om pris før vi starter, så kan du velge.